به‌روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
عابدینی در نشست خبري بيان كرد:
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: خدمات رسانی بهتر و کارآمدتر به مردم، نیازمند اجرایی نمودن برخی اقدامات و مصوبات است، که متاسفانه تا به امروز نتوانستیم همه ی آنها را عملی سازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی روش نیوز ، نشست خبری کوروش عابدینی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کل کشور، با حضور جمعی از اهالی رسانه، در ساختمان اصلی این اتحادیه برگزار شد.

 

ثفبق

 

 

کوروش عابدینی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کل کشور، در ابتدای این نشست خبری گفت: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، زیر نظر وزارت کشور،سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به فعالیت‌های خود در زمینه ساماندهی و خدمات‌رسانی به تاکسیرانان اقدام می نماید.

وی افزود: این اتحادیه، مجموعه‌ای بسیار کلان است که حجم انبوهی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد. 

عابدینی ادامه داد: خدمات رسانی بهتر و کارآمدتر به مردم، نیازمند اجرایی نمودن برخی اقدامات و مصوبات است، که متاسفانه تا به امروز نتوانستیم همه ی آنها را عملی سازیم.

 سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کل کشور، کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌های تاکسی‌های فرسوده را یکی از مهمترین برنامه های سازمان تاکسیرانی‌ها و مدیریت سوخت عنوان کرد و ابراز داشت: هر یک از سازمان‌های تعریف شده جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی، باید مطابق ضوابط و مقررات خود در اجرایی نمودن این برنامه‌ها گام بردارند.

 عابدینی، برخی مشکلات مدیریتی و سلیقه ‌ای را مانع از نوسازی سریع تاکسیرانی به عنوان مهمترین نیاز و اولویت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از سازمان ها نسبت به سیاست‌های کلان کشور، بی‌توجه هستند و این سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است.

 سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کل کشور، ادامه داد: در کشور باید ۷۰ هزار تاکسی نوسازی شود که از این تعداد ۳۰ هزار دستگاه را ستاد سوخت با خودروسازی متعهد کرده است و تا کنون طی سه ماه حدود ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند؛ ولی کمتر از ۲ هزار خودروی تاکسی، تحویل داده شده است.

 عابدینی با تاکید بر اینکه ۷۰هزار خودروی فرسوده در کشور یکی از مهمترین عوامل آلودگی محسوب می‌شود، گفت: هر چند ۴۰ هزار ثبت نام صورت گرفته جهت نوسازی ناوگان تاکسی رانی، می‌تواند گام موثری در حل این معضل محسوب شود اما باید اذعان کرد، تحویل ۲ هزار دستگاه تاکسی با سیاست های دولت و نیز خواست مردم در این زمینه مغایرت دارد.

وی، درباره علت تعلل و تاخیر در نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: رانندگان تاکسی در تمامی مراحل نوسازی، مشکلات عدیده‌ای دارند. بانک‌ها می‌خواهند به هر شکلی سهم خود را از این فعالیت کسب کنند و با تمام پیگیر‌ی‌ها، توانستیم کارمزد بانک را از ۱۸ به ۱۵ درصد کاهش دهیم.

 عابدینی ادامه داد: سیاست‌های خاص منطقه‌ای و محله‌ای حاکم در بانکها یکی دیگر از عوامل موثر در سرعت  بخشیدن به این برنامه دولت است؛ در حالی که عدم پرداخت برخی بدهی‌ها و معوقات بانک‌ها از هیچ ارتباطی با تاکسیرانان برخوردار نبوده و بر خلاف انتظار بانک‌ها جهت ارائه ضمانت در زمان دریافت تسهیلات به جهت تردد خودرو در داخل محدوده شهر و قوانین تعریف شده در این زمینه، نیازی به ارائه ضامن از سوی متقاضیان نیست.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ستاد سوخت برای ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها با بانک صادرات و خودروسازان قرارداد بسته است که همچنان مشکلات تاکسیرانان در این حوزه‌ها ادامه دارد.

 وی نوع خودروی تعریف شده جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی را سمند  ESسون عنوان کرد و اظهار داشت: عدم تنوع در ارائه تاکسی و نیز مشکلات مطرح در زمان ثبت نام و نیز مراجعه به بانک جهت واریز مبلغ مسئله‌ دیگری است که باید به آن اشاره نمود.

 عابدینی ادامه داد: نوع خودرویی که به تاکسیرانان داده می‌شود سمند Ef7 و تنوع خودرویی نیز وجود ندارد. این خودرو پایه گازسوز است و ما در بعضی از شهرهای کشور مشکل سوخت این خودروها را داریم.

 سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه، هر خودرویی را نمی‌توان برای تاکسی در نظر گرفت، ‌گفت: خودروسازها باید، استانداردهای خود را با یک تاکسی تطبیق دهند و اتحادیه نیز برای رقابت بهتر و توسعه ناوگان تاکسیرانی، فراخوانی به شرکت‌های خودروساز داده است که هر کدام آمادگی ارائه خودروی تاکسی استاندارد را دارند با آنها قرارداد طولانی‌مدت منعقد می‌شود.

 وی تاکید کرد: ‌در صورتی که نوسازی تاکسی‌های فرسوده به وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری واگذار شود مطمئناً تنوع بیشتری در خودروها خواهیم داشت و تاکسیرانان  با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

 عابدینی در ادامه اظهار داشت: هرچند هر هفته حدود ۱۵نامه در خصوص اسقاط خودرو به ستاد سوخت ارسال می‌شود اما متاسفانه این مسئله هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی یادآور شد: بانکها باید در نظر داشته باشند بدهی‌های میلیاردی آنان هیچ ارتباطی با تاکسی‌ها و تاکسی‌رانان نداشته چرا که هویت و تردد تاکسی‌ها در سطح شهر طراحی شده است.

 

 

تاکسیرانی

 

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه برای نوسازی با بانک، اسقاط خودرو، اصالت خودرو و استاندارد مشکل داریم، گفت: تا کنون ۱۵۰۰ دستگاه در انتظار اصالت خودرو مانده‌اند و فرایند اسقاط خودرو تا تحویل خودروی جدید حدود ۴۰ روز طول می‌کشد. در صورتی که باید روند اسقاط خودرو و دریافت تاکسی جدید چند روز بیشتر طول نکشد و طرح کلید به کلید را اجرایی کرد.

 وی یادآور شد: از دیگر مشکلات تاکسیرانان تسهیلات بانکی است که باید ضامن ارائه دهند در صورتی که می‌توان از راهکارهای دیگری برای تسریع در ارائه تسهیلات در نظر گرفت.

 عابدینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروی خود باید ۵ تا ۶ میلیون تومان مابه‌التفاوت پرداخت کنند.

 

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشورعنوان کرد: با توجه به اینکه متوسط درآمد رانندگان در شهری نظیر تهران در حدود یک میلیون تومان برآورد شده است؛ اقساط ۵۰۰ هزار تومان این تسهیلات در صورت ارائه خود سبب ایجاد فشار به این افراد خواهد شد و بانکها و سازمان‌های عامل نباید در صدد تحمیل فشار دیگر بر این افراد باشند ضمن اینکه در این راستا کاهش‌ مالیات ونیز ارائه تحقیقات ویژه به رانندگان امری ضروری است.

 عابدینی با بیان اینکه، تاکسی نباید به عنوان اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در سطح شهر تلقی شود، افزود: با توجه به تعریف سرانه‌ ۲۵ درصدی برای تاکسی‌ها متاسفانه این سرانه در برخی از شهرهای کشور به ۴۰ درصد افزایش یافته و این درحالی است که بیشترین حجم جابجایی شهروندان باید از طریق مترو و اتوبوس صورت پذیرد.

 

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره خودروهای هیبریدی اظهار داشت: یک سری از سیاست‌های کلان دولت استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور است و هم اکنون بیش از دو ماه است منتظر مصوبه شورای اقتصاد برای واردات خودورهای هیبریدی در کشور هستیم که برای تاکسی‌ها ۶ هزار و ۲۰۰ دلار و برای ون‌ها ۹ هزار و ۳۰۰ دلار یارانه قرار است اختصاص یابد.

 وی افزود: خودروهای هیبریدی برای شهرهیای آلوده و کلانشرهاست تا آلایندگی‌ها در این شهرهای صنعتی کاهش پیدا کند.

 عابدینی یکی از سیاستهای دیگر اتخاذ شده جهت نوسازی سازمان تاکسی‌رانی را بحث ورود ۱۴۰ هزار تاکسی و ون عنوان کرد و اظهار داشت: از این میان ۸۰ هزار ون در نظر گرفته شده است که اکثر آنها هیبریدی و یا گاز سوز خواهد بود.

 سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، بدهی دولت به خودروسازان را یکی دیگر از عوامل موثر جهت عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در زمینه بانکها نیز، تمایل بانکها به سوددهی بالا، مهمترین عاملی است که ارائه تسهیلات از سوی بانک صادرات به متقاضیان را با مشکل مواجه کرده درحالی که ارائه سند در بانکها به عنوان ودیعه می‌تواند مشکل ضامن را حل کند.

 وی درباره هوشمندسازی تاکسی‌های سراسر کشور نیز افزود: کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است و شرکت‌هایی برای هوشمند‌سازی تاکسی‌ها انتخاب شده‌اند و با ۴ بانک‌ نیز مذاکراتی داشته‌ایم.

عابدینی، با تاکید بر اینکه، بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های موثر در زمینه هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی به مرحله اجرا نرسیده است افزود: متاسفانه یکی از بزرگترین افتخارات سازمان مدیریت سوخت ابطال ۴ هزار کارت سوخت است در حالیکه، این نه به معنای مدیریت سوخت، بلکه به معنای مدیریت کارت سوخت بوده؛ چرا که هر روز شاهد افزایش مصرف بیشتر سوخت و آلودگی هوا هستیم.

 عابدینی در پایان اظهار داشت: اجرای طرح تبلیغات برای تاکسی‌ها، ضمن اینکه می‌تواند عاملی جهت ارائه خدمات بخش خصوصی باشد؛ می‌تواند در افزایش  درآمد رانندگان نیز موثر گردد.

 

 

مخاطبین محترم
۱) روش نیوز، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۵) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: